7. února 2014

Malované vitraže do kaple v Březské


(Kaple Panny Marie-1927). Nové figurální vitráže, navíc malované, to není práce, která by byla každodenní. Nebyl jsem v tomto případě osloven přímo já, ale jedná známá, která se zabývá tiffany technikou a na klasickou malovanou vitráž si netroufla. Vytvořila sice malé návrhy pro paní starostku, jak by vitráže „mohly“ vypadat, ale vším ostatním už „zaukolovala“ mě. Představa, jak mají vitráže vypadat byla, ale z ilustračních návrhů se dalo vycházet jen částečně.


Bylo nutné vytvořit kartony shodné s velikostí vitráží, s propracovanou kresbou a rozvrženým dělením barevných skel. Zachovala se bordura kolem postav a kompoziční umístění figur Ježíše a Panny Marie. Výrazy, postoje postav, dělení draperie a částečně i barevnost se změnily.


Dalším úkolem bylo podle kartonů vyrobit pracovní šablony a nařezat skla. Na ně namalovat v několika krocích jednotlivé části postav světců, tak aby na sebe navzájem navazovali.


Ty pak vypálit při teplotě cca 600°C. A nakonec vložit do olověných nut, zaletovat, očistit a odvézt. Hotové vitráže jsem v tomto případě nemontoval, to už nebyl můj úkol :).

Žádné komentáře:

Okomentovat